La USDN és un programa de suport adreçat a docents que visquin una situació de malestar o desgast emocional en relació a la seva tasca professional. Està prioritàriament adreçat a docents novells (menys de 8 anys d’exercici docent) però està obert també a docents amb més experiència. El programa consisteix en unes 9 sessions de conversa d’uns 60 minuts, que tenen lloc un cop per setmana aproximadament. Les sessions son individuals, hi participa només un membre de l’equip i un docent. Mitjançant la conversa sobre situacions del dia a dia es treballa la narrativa del docent per tal de millorar la seva experiència emocional envers les situacions a les que s’enfronta professionalment.

Es tracta d’un programa de suport que es fonamenta en la recerca de l’equip i que constitueix, al mateix temps, objecte de recerca. Així, durant el programa, es va analitzant contínuament la narrativa del docent i s’enfoca el treball de les següents sessions de conversa a partir d’aquesta anàlisi.

Si ets un docent que vius una situació de malestar o desgast emocional i penses que et podria interessar participar a la USDN, pots escriure a erims.udl@gmail.com. El programa s’ofereix gratuïtament. La participació en aquest programa està reconeguda per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida.